Wednesday, March 9, 2011

Mengapa saya tak boleh marah???

Pagi2 lagi dah protes sambil ketuk2 keyboard ni dgn kuat... Saje nak kasi tau org tu yg saya tgh marah dgn dia!!

Tak payah nak toleh org kiri kanan kamu!! Saya marah kat kamu........
...
..
.
YES...KAMU LAH ORG YG SAYA MAKSUDKAN TU!!


Saya sangat sakit hati... Rasanya kalau org lain be in my shoe, sure akan mengalami tekanan perasaan yg sama. Adakah mmg lumrah smua kaum M**** atau K***** pasti ada karektor diktator? Perlu ke mengamalkan pemerintahan kuku besi semata2 nak tunjukkan yg mereka berkuasa dan punya pangkat UP skt dr kaum melayu?


Almost 3 tahun saya dibwh pimpinan (manager) Cha Ya Nun Alif, dan ditadbir oleh (exec) kaum melayu... Aman je..... Tapi semenjak En. M ni masuk team saya.... sob sob sob... tiap2 hari sy menangis tak berlagu.. Tahan geram smp kembang kempis hidung saya! (saya ni kalau marah mst kena makan... HA...makin gebu lah badan ni!)


Kalau rasa diri tu MALAS, tak perlu lah menjawat jawatan Executive! Menyusahkan org lain tak abis2! Dalam office ni, smua staff jenis BERDIKARI!! Dari pangkat BOS, MANAGER, DIRECTOR..smp lah ke kakak cleaner... Smua berdiri diatas kaki sndr! Tak de nak manja2! Fotostet, scan, bancuh air...smua SENDIRI!!!!! Tapi En. M ni macam badak air yg berkubang dalam lumpur! Masuk office dr pagi smp lah waktu balik, blh kira brapa kali dia angkat punggung dr kerusi dia tu! Span kerusi tu pun dah benyek! Dia patut kena bg kerusi kayu tanpa roda! ahahahhahaa.....


Apa yg terjadi pagi ni lagi saya rasa nak campak je dia dari tingkat tiga ni! Dia nampak saya tgh serabut nak prepare payment bulan ni, nak siapkan Quater report, nak buat filing documents tahun lepas lagi..haish...(lambat filing pun sbb dia juga! Saya request nak 20 file dari bulan 11-2010. Skrg baru dapat! Lembab macam Siput Viva! Ahahaha~).

Mula2 minta sy prepare electricity consumption utk ofc kat twr A, B & D ----> DONE!

Then dia call, request for total charges by Unit Office pulak ----> ALSO DONE - 1st list tadi dah kena reject!).

3rd times dia call LAGI. Kali ni dia request list tadi dalam bentuk Microsoft Word and pls send by e-mail!!!


DAMN!!!!! READ MY LIP...... SAYA BUKAN P.A. KAMU!!!


Agak kalau org lain yg kena cam kes saya ni, akan marah jugak or layan saja?? 3 kali mintak BENDA YG SAMA!! Ni bukan cerewet atau teliti dlm urusan keje.. Dia ni MALAS, KAKI MENGARAH a.k.a BOSSY..etc.. byk lagi lah sikap2 dia yg saya tak berkenan.. Saya pun tak lah nak kata diri ni bagus sgt.. But at lease saya bermula dari 0! I'm willing to learn OK!


So... mengapa saya tak blh marah? Saya ada hak untuk marah terutama skali bila berhadapan dgn org yg jenis sebegini! Kalau tak nak tgk saya marah, hentikan sikap MENGARAH kamu!


*Saya tak suka marah2 org! Mst ada cara lain utk berkomunikasi dgn baik. Tapi 'Org' ini, mcm2 cara saya guna, dia ttp dgn sikap keturunan dia tu jugak!

1 comment: