Monday, March 14, 2011

Kalau saya berubah..... ???



Semakin lama bersabar, Semakin lama juga hati berkobar-kobar...


Selagi hajat tak terlaksana, Selagi itu lah tidur tak lena...


Ceeewwwaaaaahhhh ~ ~ ~


Ceritanya..... SAYA NAK PAKAI TUDUNG...  Husband saya restu, family saya sokong, rakan2 pun suka... (^_^)


Tapi, office saya meletakkan syarat kpd staff... Kalau blh tak nak staff bertudung... Leceh lah konon.. Wanita Islam byk adap yg perlu dijaga..huhuhuhuhu... Alasan semata-mata!!


Tapi saya NEKAD!!! 


Saya percaya rezeki di tangan Allah..


Niat yang baik, perbuatan yang terpuji pastinya dirahmati dan diberkati oleh Nya..


Oleh itu, saya tak peduli smua kata2 org sekeliling saya!!!


Lumrah dunia.. 

Jika kita buat sesuatu yg bertentangan dgn pahala, tak pula rasa malu dan takut! Malah berlumba-lumba manusia melakukannya!! 

Tapi bila diajak, disuruh, diseru, dirayu melakukan sesuatu yg bertentangan dgn dosa..... Smua pekakkan telinga, butakan mata, Semakkan otak! Tak de style lah, kuno lah..mcm2 lagi lah alasan.... (yg sebenarnya mereka  MALU, SEGAN sbb tak reti... Dah tu tak nak bertanya pula...aiyak~)



Apa pun, berhijrah dr keburukan kpd kebaikan... amatlah digalakkan.. Tak rugi pun kita mencuba sesuatu yg baru.. As long tak bertentangan dgn ajaran Islam. 






No comments:

Post a Comment