Friday, November 18, 2011

Love only happen after we get hurt

Someone sent an e-mail to me ::



"No more sweet cotton candy…..
 No more moon or stars..
 No more love but only hurts.."



Bunyi macam cinta terlarang..

Atau mungkin cinta tak berbalas...

Atau juga mungkin cinta pandang pertama....yang dikecewakan...


Yang pasti ianya cinta HALAL. It's happen btwn myself and my husband.. Kalau follow dari entry yg sblm ni (klik sini), mungkin akan ada yang akan mula faham.


Dalam blog aku ni pun (about me) ada aku nyatakan ttg kebahagiaan. Sesuatu yang sering kita terlepas pandang. Tapi tanpa kita sedari ianya berada dihati kita. Kes aku pun lebih kurang sama jer... Taksub sgt mencari kebahagiaan... padahal dah blh dikatakan 'perfect' apa yg aku ada skrg.


So aku telah menyamar menjadi org lain... motif? Nak test suami sndr. Bukan aku tak percaya dgn dia.. Cuma nak tau lebih detail apa dlm hati dia.. Kalau tanya direct, mcm dia nak jawap.. Rahsia hati lah konon.. hehehe..


Hurm... hasilnya.... Sungguh tak disangkakan.. Dia tak pernah lupa pada isteri dan anak-anaknya... Kerap kali dia mengulangi ayat betapa dia sayang pada keluarganya.. Keluarganya adalah inspirasi hidupnya.. Keluarganya adalah segala2nya utk dia.. Ayat mmg jiwang abis la.. Sampaikan aku yang konon nak menyamar pun, akhirnya mengantoikan diri sndr. Cukuplah apa yang aku tahu.... Aku percayakan hubby ku =)


Hari ni genap 5 tahun usia perkahwinan kami.. Semalam aku excited sgt.. Buat pregnancy check-up.. Result, semua 'OK'!! Kandungan genap 5 bulan. Jantina baby pun dah tau.. Siaplah doktor tu scan 360 darjah perut aku ni sbb nak tgk muka, telinga, kaki, tangan, tulang blkg...etc.. Nmpk semua progress baby. Wahhh.. Seronok.. Patutlah baby ni hyper.. rupa-rupanya dia......ttttteeeeeeeeetttttttttt... Ops, mana blh bg tau skrg! (baby tak izinkan, dia tgh tendang2 perut ni. Tau mama dia tgh bercerita pasal dia).


Darwisy, Dhany & Delisya... Semua makin hyper. Bijak tak terkira.. Macam2 benda dia nak buat.. Macam2 soalan dia nak tanya.. time ni lah mereka nak explore segala-galanya.. Ahahahaa... Next year twins dah start play school.. Tu pun twins yang request nak pergi school. pantang nampak taska, terjerit2 lah budak2 ni "tu sekolah abg. Abg nak pergi school.." Kesimpulannya, expenses pun akan meningkat 50% tahun dpn. Bulan 12 ni dah kena start buat pembentangan budget 2012 dgn hubby.


Syukur Alhamdulillah... Perjalanan hidup keluargaku dipermudahkan walaupun byk juga halangan buat kami.. Semoga usia perkahwinan kami akan kekal selamanya. Insyallah.. Amin..

No comments:

Post a Comment